Co możemy zrobić

Co możemy zrobić

Gdy przyjeżdżamy na miejsce i okazuje się, że hotel całkowicie odbiega od naszych oczekiwań i przedstawionych nam folderów to powinniśmy skontaktować się z biurem podróży lub jego rezydentem na terenie danego hotelu. Ma on obowiązek zaproponować nam wymiany na obiekt zgodny z tym za co zapłaciliśmy lub odpowiednią rekompensatę. Może to być przykładowo zgodna na zamieszkanie w hotelu o niższym standardzie, ale za brak odpłatności przy płatnych wycieczkach. W momencie, gdy rezydent lub biuro odmawia powinniśmy zgłosić reklamacje. Zgodnie z prawem turystycznym nie maja oni prawa jej nie przyjąć. Ważne jest by wszelakie sprawy dogadane z rezydentem były przez niego potwierdzone pisemnie bo inaczej są nic nie warte. Gorszą sytuacja jest przyjechanie do hoteli-widmo lub brakuje miejsc w wybranym przez nas hotelu. Podobnie koniecznie musimy kontaktować się z biurem, ponieważ mogło dojść tylko i wyłącznie do pomyłki z winy hotelu. W takim momencie zagwarantuje nam on inny nocleg. Jeśli biuro jest nieuchwytne kontaktujmy się z władzami właściwymi dla siedziby biura. Tylko oni będą w stanie pomóc nam wrócić bezproblemowo do kraju, a potem załatwić formalności związane z odszkodowaniem za ten wyjazd. Z tego powodu ważne jest by przed wyjazdem zdobyć wszelakie ważne numery telefonu by w razie problemów móc szybko załatwić sobie pomoc.