Gwiazdki a klasa hoteli

Gwiazdki a klasa hoteli

Określane liczbą gwiazdek standardy hotelowe nie są takie same dla wszystkich krajów. Wszędzie jednak obowiązuje zasada: im wyższa kategoria – tym więcej usług wliczonych w cenę noclegu. Każdy kraj samodzielnie ustala normy hotelowe i precyzuje odpowiadającą im liczbę gwiazdek. W wielu państwach brak jest jednak konkretnych uregulowań prawnych dotyczących hotelowych gwiazdek. Klasyfikacji jakości usług hotelarskich nie podjęła się nawet Unia Europejska. We wszystkich hotelach gościom zapewnia się ogrzewanie oraz zimną i ciepłą wodę przez całą dobę. W recepcji hotelu powinien znajdować się telefon i fax. Od pracownika recepcji wymagane jest co najmniej wykształcenie średnie i znajomość przynajmniej jednego języka obcego. W obiektach o niższym standardzie stanowisko komputerowe z dostępem do Internetu może znajdować się w jednym z pomieszczeń znajdujących się w przestrzeni publicznej hotelu. Bezpośredni dostęp do Internetu w pokoju to przywilej gości hoteli pięciogwiazdkowych. W każdym pokoju powinien znajdować się stolik nocny lub półka przy każdym miejscu do spania. W hotelach jedno- i dwugwiazdkowych wystarczy wnęka garderobiana, ale już w obiektach o wyższym standardzie powinna pojawić się szafa.