Ku uciesze właścicieli psów czy kotów, coraz więcej hoteli przyjmuje gości wraz z ich pupilami, dlatego warto przypomnieć z czym wiąże się ich pobyt w hotelu i na co należy zwrócić większą uwagę. Każdy hotel kieruje się swoimi zasadami dotyczącymi pobytu zwierząt. Niektóre hotele wprowadzają ograniczenie co do ilości zwierząt np. tylko jedno lub dwa. Mogą to również być ograniczenia co do wielkości zwierzaka lub rodzaju np. tylko małe psy. W niektórych obiektach wymagane jest, aby psy na terenie hotelu, oczywiście poza pokojem, pozostawały na smyczy. Często w Polsce zabronione jest, aby zwierzaki były zabierane przez właścicieli do barów czy też restauracji hotelowych. Pracownicy hotelowi zazwyczaj nie narzekają na zwierzęta, które towarzyszą gościom. Właściciele psów czy kotów wykazują się odpowiedzialnością za swoich małych podopiecznych. Mimo wszystko warto jednak wiedzieć, kto ponosi odpowiedzialność w razie zniszczeń wyrządzonych na terenie hotelu przez zwierzęta. Oznacza to, że właściciel hotelu może zażądać naprawienia zniszczonego mienia od właściciela zwierzęcia. Sytuacja wygląda nieco inaczej, gdy zwierzę gościa hotelowego zniszczy tzw. rzeczy wniesione do hotelu przez innego gościa hotelowego. Wtedy odpowiedzialność spada na właściciela hotelu, który jednak po naprawieniu szkody ma prawo dochodzić zwrotu poniesionych kosztów od posiadacza zwierzęcia, który szkody te wyrządził.
Leave a Reply